Ви помітили як виросло покоління соціальних мереж, а з ним і вплив цих «рушіїв глобалізації» на суспільство? Популярність у віртуальному світі для більшості рівноцінна (а то і важливіша), ніж у реальному. Тому не дивно, що мейнстрімова свідомість молодих людей нашого часу, вихованих у кращих традиціях споживацького світу, слугує надійною опорою у формуванні ринку збуту. Вразлива психіка підлітків під час процесу переоцінки цінностей легко піддається впливу моди та неформальних рухів, адже це спосіб зайняти своє місце у світі однолітків, більше того, проявити себе. Починаючи з 60-х, 70-х років минулого сторіччя, коли розвинені країни змогли дозволити собі виховувати підростаюче покоління «у теплиці», на плечі істеблішменту впала ще одна проблема – чим зайняти молоде покоління і як контролювати його невитрачену енергію? Так з’явилися неформальні рухи зі своїми моральними та матеріальними цінностями – системи для тих, хто проти системи, так би мовити. Але з поширенням вільного доступу до всесвітньої павутини та головне – соціальних мереж смаки та ідеали молодого покоління набули нового значення.
З того часу як кількість лайків під фото стала еквівалентом схвалення для так званих «селфістів» (різновид нервового розладу у людей, що роблять більше шести фото на день і викладають їх в Інтернет) соціальні мережі стали зручною платформою для просування брендів. Західні спеціалісти пояснюють залежність можливістю вибрати кращі фото для публікації. Більше того називають двадцять перше сторіччя – епохою споживання та нацизму, коли люди схильні перетворювати аккаунти на удосконалену версію себе. Це призводить до формування нестійкої самооцінки, заздрісності, та навіть депресії через недостатню кількість лайків. Важко не помітити тут значний вплив несвідомого на поведінку людини. А ще починаючи з часів Еварда Бернейса, там де отримує волю ірраціональне – там добрий грунт для маркетингу.
Якщо раніше сторінки Facebook та ВКонтакті були зручною платформою для створення маленьких нелегальних інтернет-магазинів, що цілком зрозуміло, враховуючи обсяги продажів та зручність у керуванні таким «бізнесом», то що стало причиною активного просування визнаних брендів у соціальних мережах? Що змусило гігантів фешн-індустрії, як наприклад Burberry зробити ставку на соціальні мережі? За даними BBCмодний дім Burberry розпочав співпрацю з Брукліном Бекхмом, сином Девіда і Вікторії Бекхем. Хоча на модний дім накинулися з критикою, одразу після того як 16-річний юнак сповістив на своїй сторінці в Instagram, що буде працювати з Burberry у якості фотографа, генеральний директор компанії Крістофер Бейлі вбачає у Брукліна Бекхема талан відчувати вдалий кадр, більше того його аккаунт в Instagram це «шикарна платформа для демонстрації його робіт».
Адже у молодшого Бекхема 5.9 млн підписників – непогана аудиторія для хорошої реклами, чи не так? Враховуючи кількість часу, яку молоді люди проводять в Інтернеті та вплив тенденції, які поширюють соціальні мережі, на смаки і пріоритети, аудиторія в інтернет-користувачів зараз більш перспективна для формування ринку збуту. Більше того, спеціалісти з бенчмаркінгу пророкують занепад таким елітним брендам, як наприклад Hermes , якщо вони не почнуть рекламну компанію, спрямовану на користувачів соціальних мереж. Додайте до цього бажання фанатів наблизитися до кумира, яке зазвичай вдовольняється скуповуванням різних суто сувенірних продуктів під брендовим ім’ям селебрітіс. Отримуємо нове покоління споживачів, для яких акт споживання споріднений з процесом самовираження, а наявність брендової речі – особистою перевагою. Хоча, хто знає, що проросте на руїнах, коли розсиплеться світ ілюзорних цінностей?
Автор: Євгенія Коляда
Фото з Інтернету