Важливе
Мультиплікаційна магія

Мультиплікаційна магія

У кожного з нас серце б’ється швидше, коли починається якийсь фільм і ми бачимо заставку кіно- або анімаційної студії. Безсумнівно, лише від короткого погляду на логотип студії у вас в голові заграє її мелодія. Незалежно від віку, нас і досі переповнюють почуття, коли ми чуємо «Can You Feel the Love Tonight» або будь-яку іншу пісню із культових мультиків. Walt Disney, Pixar, 20th Century Fox, DreamWorks Pictures – і це далеко не повний список студій, які подарували нам щасливе дитинство і продовжують це робити сьогодні. Хоч раз у голові виникало питання: як вдається оживити персонажа? Хто створює улюблений мультик і що для цього треба?

Насправді над мультфільмом не менше роботи, ніж над кіно. Сьогодні мультиплікаторам суттєво допомагає комп’ютерна графіка, де можна створити досить реалістичні й об’ємні картинки. Проте, не менш популярні й мальовані мультфільми. Процес створення анімації складається із трьох незмінних процесів: пре-продакшн (pre-production), продакшн (production), пост-продакшн (post-production). Поговоримо про кожен із них.

Пре-продакшн – це перший етап роботи, під час якого формується основна ідея й концепція майбутньої анімації. Саме на цьому етапі продумується сценарій. Після окреслення сюжету, робляться перші замальовки – сторіборд (storyboard) та розкадровки із розміщення основних декорацій, виглядом персонажів тощо. Сторіборд чимось нагадує комікс, який допомагає візуалізувати анімацію й остаточно визначитися з ідеєю.

Сторіборд

Після затвердження основних деталей, починається детальний опис сцен і персонажів. Тоді над мультфільмом починають працювати дизайнери, які вирішують питання вигляду персонажів та декорацій, розробляють предметний дизайн, сюжетні концепти та кольорові рішення. Дизайн персонажів надзвичайно важливий, оскільки через зовнішній вигляд передаються риси характеру та основна інформацію про персонажа. Не малу роль тут грають і декорації, адже навколишнє середовище може дуже багато розказати про героя та його життя. Для персонажів розробляються ще окремі мудборди, де детально промальовують міміку, жести та пози героїв. Це робиться для того, аби аніматорам й іншим художникам було простіше працювати, а також для того, аби у кожній сцені персонаж залишався самим собою.

Мудборд

Продакшн – другий етап роботи над мультиком, який має на меті моделювання, освітлення, а для 3D анімацій ще й розміщення 3D-об’єктів та їхнє текстурування. Одним із процесів продакшну є моделінг. На цій стадії, зазвичай, працюють різні люди, частина з яких відповідає за живі об’єкти (персонажі, тварини), а решта – за створення фону, архітектури, техніки і так далі. Одним із невід’ємних процесів продакшну є ріджинг – створення скелету персонажу, аби аніматор міг «керувати» героєм. Після розробки кістяку героїв, переходять до фінального моделювання, текстурування (промальовка шкіри, хутра, тканини тощо) та самої анімації. Окремо спеціалісти створюють освітлення, аби воно виглядало натуральним та повторюють текстури матеріалів, аби мультфільм виглядав реалістично (і у 2D, і у 3D). Також окремо працюють над візуальними ефектами, які потім просто накладаються на фінальну картинку.

Ріджинг

Пост-продакшн – останній у списку, але не за значенням етап, в який входить монтаж та редагування відео і звуку, сполучення візуальних ефектів та персонажів, робота з акторами дубляжу або озвучування. Фінальний етап, який об’єднує у собі всі попередні і поєднує їх у кінцевий результат – мультфільм. Головне правило, про яке не варто забувати – все повинно працювати на головного героя та його історію: зовнішній вигляд, локації, освітлення, колір і звук.

Звичайно, що вищезгадані етапи створення мультфільму описані лише частково, бо ж над створенням анімацій працює величезна команда людей і задіяна купа процесів. Проте, ми можемо хоч якось торкнутися тої мультиплікаційної магії. При створенні мультиплікації варто пам’ятати про те, що хоче бачити аудиторія, чого вона прагне і що вона любить. Цікаво, що де б не була знята та чи інша анімація, її розумітимуть у всіх країнах. Тобто усім світом ми говоримо однією мовою через образи, характери, ситуації. Як говорив Хаяо Міядзакі: «Анімація – це не коли ти береш олівець і малюєш рівну, ідеальну лінію. Анімація – це коли ти намагаєшся відшукати ту лінію, що знаходиться всередині тебе самого».

Підготувала Яна Русіна