Йосип Сабо постає перед нами грандіозною постаттю,яка змогла передати нашому поколінню запах невимушеної Америки, запах тієї маленької революції яка переповнювала свідомість американських підлітків.
Не дивлячись на те,що фото чорно білі, у нього вийшло передати всю яскравість і можливо трішки провокаційності на своїх світлинах.
На початку сімдесятих років , Йосип Сабо викладав малювання і фотографію в середній школі на Лонг- Айленді «Malvernе» . Одночасно він продовжував свою фото-освіту ,подорожував в Нью-Йорк , щоб оволодіти курсом по темі: ” Як фотографувати людей і незнайомців ” з Кеном Хейман і взяти участь у серії лекцій під назвою “Стурбований Фотограф” . Куратор Корнелл Капа , який показав світу переважну більшість відомих фотографів,був натхненний майстером для Сабо. Який в свою чергу почав фотографувати своїх учнів,як засіб руйнування бар’єру між учнем та викладачем. Починав він свою діяльність в класі,потім вона розгалузилася до території школи, і незабаром Сабо завоював довіру своїх учнів і зрештою почав фотографувати їх на вечірках і на Jones Beach.
В результаті обсяг роботи,виявився,святом життєвого досвіду американського підлітка,а саме описується Сабо, як:”Роки неспокійного бажання і квітучої сексуальності; світ середньої школи, парковок і перехресть; і однозначно американська культура, в якій всі ми виросли “. Опубліковано в 1978 році в Almost Grown(перша книга Сабо), фотографії представляють собою чудове воскресіння в пам’яті того періоду, забезпечуючи нескінченне переконливе бажання заглянути в роки становлення американської молоді.
Almost Grown отримала багато уваги , але незабаром все повертається на круги своя. Сабо продовжував фотографувати підлітків,засобом заохочення для своїх учнів ,а свою діяльність він продовжував аж до своєї відставки в 1999 році. Хоча,випадкове прохання,гурту «Dinosaur Jr.»щодо обложки альбому знову привели увагу до митця завдяки його фото «Куряща Присцилла».
Щодо фото-книги «Teenagers»,то вона була опублікована саме в цей період.
Згодом віднаходять підлітковий портфоліо Сабо , в результаті чого ,в ньому знаходять дві книги Rolling Stones Fans and Jones Beach .
Його репутація, як фото-літопиця підліткового життя,стрімко зростала і Сабо був популярний,як від хіпстерів так і до таких «фанів» ,як Брюс Вебер,який підтримував його роботу. Здавалося , що спадщина Сабо, була визначена саме цима фотороботами.У 1990 Сабо перетворив два своїх гаражі в робочу студію, перемістивши якісь ящики, та коробки з фотографіями від вологи в нову студію. Багато років по тому, в 2010 році, коли Том Гіттерман відвідав, щоб обрати деякі роботи на виставку Йосифа Сабо під назвою Jones Beach photos, він помітив ті ящики.
«-Що там,що в цих коробках?» запитав Гіттерман
«-Я не знаю,давай відкриємо їх і подивимось» відповів Сабо
Відкривши коробки,Гіттерман зробив грандіозне відкриття:серія приміських ландшафтних фотографій,зроблених десь в 1973-1979 роках були загублені в часі,оскільки друкувалися майже 30 років тому.
Праці The Hometown and Teenage були зроблені на одних і тих же локаціях, просто з більшою кількістю фото зроблених на Лонг Айленді.
Що робить The Hometown таким чудовим так це те, що при зйомці пейзажів вони багато в чому відрізняються від підліткової роботи,але вони насичені одним і тим же ДНК та викликають одну й ту саму емоційну реакцію.
Сабо зазначив на останній сторінці альбому Almost Grown: «На цих сторінках ви знайдете частинку себе – які ви сьогодні,та які ви були коли майже виросли»Це добре як і для фотографа,так і для його аудиторії.Сабо описує свою роботу,як автобіографічну. Він спробував щось схоже,на миттєву ностальгію,тобто коли відтворюється певний момент то він нагадує нам певні аспекти з нашого дитинства. Очевидний зв.язок він несе з підліткових робіт до рідного міста. Йосиф пояснює : «Я пройшов через усі ці переживання,як дитина,будучи підлітком. Тому я розумію,що шукаю коли фотографую цих підлітків. Також,я знав що діти люблять це в моєму житті. І коли я фотографував сцени рідного міста, живучи в тому місті,я йшов через ті місця,як дорога до школи або до церкви,або до музею. Я проходив повз,великі міліонні будинки,то ж я розумів – це дуже прекрасно
Коли я бачу щось,що дійсно вражає мене,коли воно викликає в мені акорд захоплення, в той самий момент,коли я фотографую,я не думаю про це.Але я просто кажу собі,що в мене є ця нотка розуміння,і я не можу до кінця,гарно описати це словами,тому й вирішив зробити таку автобіографічну роботу.»
Провулки,діти,що граються і бовтаються на приміських вулицях,машині і всі ті мотиви, відображенні в Hometown – це все було досить важливо ,для свідомого виховання Сабо, і ні одна річ не упускалася з виду.
«Я не міг чекати того,коли я куплю собі автомобіль. І хоча це відкриває цілий світ для підлітка,коли в нього є машина» каже Сабо,та перший його автомобіль не був,як він волів би жагою смерті,тому що він думав ,ніби автомобіль купив його,а не навпаки. Їзда до школи,чи до коледжу,взявши друзів – це ідеал, який відноситься до типового способу американського приміського життя,який Йосиф зазнав,та відтворив так природно.
Легкі зображення Йосифа Сабо – відразу носять ностальгічні та позачасові характери – звернення безпосередньо до наших почуттів і резонувати всередині нас,цей час, вийшло в фотографа безпосередньо грандіозно і так фатально.Його роботи,нагадують аудиторії про кращі часи їхнього життя.
Автор: Олександра Ливень